استرالیا کوچکترین قاره جهان و ششمین کشور بزرگ جهان است. این کشور در نیمکره جنوبی بین اقیانوس هند و اقیانوس آرام جنوبی واقع شده است و اغلب به عنوان “قاره جزیره” یا “زمین زیر زمین” شناخته می شود. این کشور از شش ایالت تشکیل شده است : نیو ساوت ولز ، کوئینزلند ، استرالیا جنوبی ، تاسمانی ، ویکتوریا و استرالیا غربی. پایتخت استرالیا کانبرا است و بزرگترین شهر سیدنی است.
قاره استرالیا از زمین های برفی به سمت جنوب شرقی ، بیابان در مرکز و دشتهای وسیع و جنگلهای بارانی در شمال تشکیل شده است.
مناطق شرقی دارای سواحل ، صخره های گرمسیری ، مناظر جذاب ، تاریخ باستانی و سبک زندگی آرام است.  شهرهای صنعتی سیدنی ، ملبورن و کانبرا با جمعیت های زیاد نیز در سواحل شرقی واقع شده اند. سواحل غربی به دلیل وجود مراتع، باغات و تاکستان ها به عنوان مرکز تولید محصولات کشاورزی شناخته شده است.
استرالیا به عنوان یک کشور پیشرفته موفق، رونق جامعه خود را مدیون جوامع قومی با فرهنگ های متفاوت از بیش از ۱۰۰ کشور است. استرالیا یک جامعه چند فرهنگی با زبان انگلیسی است.

 

چرا تحصیل در استرالیا؟؟؟     
استرالیا به دلیل داشتن شرایط متنوع آب و هوایی ، فرهنگ های مختلف، مردم خونگرم، استقبال از مهاجران و محیط امن، مقصد خوبی برای دانشجویان بین المللی است. آموزش عالی استرالیا طی یک دهه گذشته به تدریج رشد کرده و با گذشت زمان بهتر و بهتر شده است. در حال حاضر درصد بالایی از دانشجویان خلیج فارس به دنبال تحصیل در استرالیا به خصوص در شهرهای سیدنی ، ملبورن و پرت هستند. دانشگاه های استرالیا، دانشجویانی حرفه ای تربیت میکنند.

 

آب وهوا
تابستان: دسامبر تا فوریه (حدود ۸۴ درجه فارنهایت یا ۲۹ درجه سانتیگراد)
زمستان: ژوئن تا آگوست (حدود ۵۶ درجه فارنهایت یا ۱۳ درجه سانتیگراد)
 
نوع لباس و پوشاک در استرالیا
لباس ضد آب و چتر برای روزهای بارانی
کت ها و لباس های ضخیم و گرم برای زمستان
پنبه سبک و کتانی در تابستان
استفاده از لباس ملی برای جشن ها

 

خوراک و خرید در استرالیا
فروشگاه ها هر روز هفته باز هستند. روزهای دوشنبه تا جمعه از۹ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر و روزهای شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر .
شهرهای بزرگ مانند آدلاید ، بریزبن ، داروین ، هوبارت و ملبورن برای خرید در اواخر شب تا ساعت ۹:۰۰ شب در روزهای جمعه ، و شهرهایی مانند کانبرا ، پرت و سیدنی در روزهای پنجشنبه حراج دارند.
در استرالیا رستوران هایی با غذاهای حلال نیز وجود دارد و ساعت کاری رستوران ها بسیار منعطف است و در هر زمان و مکان رستوران ها در دسترس اند و غذاهای مختلفی سرو میکنند.

 

راه های سفر و حمل و نقل
اتوبوس، قطار، قایق و مترو از روش های آسان حمل و نقل در شهرهای استرالیا هستند. حمل و نقل ریلی و اتوبوس برای جابه جاییبین ایالات مختلف مقرون به صرفه است. همچنین کرایه دانشجویی در دسترس است
اما تاکسی گران است.
برای مشاهده شرایط اخد ویزای تحصیلی استرالیا می توانید از طریق لینک زیر اطلاعات کسب کنید…https://www.studyinaustralia.gov.au/

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.