معرفی کشور کانادا
کانادا دارای ۱۰ استان و سه به طور کلی چهار ناحیه است که شامل کانادای اتلانتیک، کانادای مرکزی، کانادای شمالی و کانادای غربی است. زبان های رایج در این کشور انگلیسی و فرانسوی هستند. واحد پول کانادا دلار کانادایی است و جمعیت آن ۴۴۲‚۳۱۴‚۳۷ نفر است.

 

چرا تحصیل در کانادا؟
کانادا به تازگی به دلیل شرایط متنوع آب و هوایی، تنوع فرهنگی و مردم صمیمی به یکی از مقاصد محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. کانادا یک بازیگر بزرگ در زمینه آموزش بین المللی است و یک مقصد ایده آل برای دانشجویان بین المللی شده است.
این کشور سالانه بیش از ۱۷۵۰۰۰ نفر دانشجو از سراسر دنیا به ویژه خاورمیانه جذب می کند. قابل ذکر است که مدارک دانشگاه های کانادایی در سراسر دنیا از اعتبار بسیارخوبی برخوردارند.

 

آب و هوا
کانادا دارای شرایط آب و هوایی متنوعی است. آب و هوای قاره در مناطق داخلی و چمنزارهایی با آب و هوای معتدل در ساحل غربی (بریتیش کلمبیا) است.
تابستان: ژوئن تا آگوست ، ۲۷-۰ درجه سانتی گراد
زمستان: دسامبر تا فوریه ، -۲۹ ° – ۰ درجه سانتی گراد

 

نوع لباس و پوشاک در کانادا!!!
  • لباس های ضد آب و چتر برای روزهای بارانی
  • استفاده از چند لایه لباس با ضخامت های متفاوت تا بسته به آب و هوا از میزان آنها کاسته یا به آنها اضافه شود.
  • دستکش ، روسری ، کلاه ، گوش بند و یک جفت کفش خوب برفی برای زمستان
  • پنبه های سبک و کتانی های تابستانی
  • پوشیدن لباس ملی نیز در جشن ها رایج است.
 
خوراک و خرید در کانادا
فروشگاه ها هر روز هفته باز هستند. روزهای دوشنبه تا جمعه از۱۰ صبح تا ۹ شب، روزهای شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر و روز های یکشنبه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۶ بعد از ظهر باز هستند. حراجی ها نیز مکان های خوبی برای تهیه اجناس ارزان قیمت هستند. رستوران ها معمولا دیر باز می شوند و غذاهای متنوعی دارند. انواع غذاهای دریایی در امتداد خط ساحلی طبخ می شوند اما اصلی ترین ماده غذایی مورد مصرف کانادایی ها گوشت گاو است.

 

راه های سفر و حمل و نقل
اتوبوس، راه آهن و مترو ساده ترین روش های سفر هستند و حمل و نقل مناسب با هواپیما ، ریلی و اتوبوس بین استانهای مختلف انجام می شود. کمک هزینه ها و تخفیفات دانشجویی نیز برای دانشجویان در نظر گرفته شده اند. مسیرهای دوچرخه سواری نیز در شهرهای بزرگ موجود است اما هزینه جا به جایی با تاکسی گران است.

 

برای مشاهده شرایط اخد ویزای تحصیلی کانادا می توانید از طریق لینک زیر اطلاعات کسب کنید…https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/study-canada.html

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.